Kalendarium
Czwartek, 2024-03-28
Imieniny: Anieli, KasrotaPlan lekcji
Czwarta godzina wychowania fizycznego
I. Założenia ogólne:
1. Obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego dla uczniów klas IV-VI Niepublicznej Szkoły Podstawowej we Wróblowicach w roku szkolnym 2014/2015 są realizowane w formie:
1) zajęć klasowo – lekcyjnych w wymiarze trzech godzin tygodniowo;
2) zajęć do wyboru przez uczniów: zajęć sportowych, zajęć sprawnościowo-zdrowotnych, zajęć tanecznych lub aktywnej turystyki w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
2. Zajęcia jednej obowiązkowej godziny wychowania fizycznego proponowanej do wyboru przez uczniów są alternatywnymi formami wychowania fizycznego i stwarzają możliwość selekcji przez uczniów określonych zajęć, zgodnie z ich poziomem sprawności fizycznej, potrzebami zdrowotnymi i specyfiką ich zainteresowań sportowych spośród oferty zaprezentowanej uczniom przez dyrektora szkoły.
II. Cele realizacji zajęć wychowania fizycznego proponowanych do wyboru przez uczniów:
1. Wspieranie rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego oraz zdrowia uczniów a także kształtowania aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie ich całego życia poprzez:
1) umożliwienie uczniom uprawiania wybranej dyscypliny sportu, uwzględniając ich uzdolnienia i zainteresowania oraz tradycje sportowe szkoły i środowiska;
2) rozwijanie aktywności fizycznej służącej zdrowiu, wypoczynkowi lub zabawie w systemie wewnątrzszkolnej rywalizacji sportowej;
3) przygotowanie uczniów do systematycznej aktywności fizycznej w czasie wolnym;
4) umożliwienie uczniom udziału w tanecznych formach aktywności fizycznej, pogłębiające wiedzę i rozwijające umiejętności w tej dziedzinie;
5) umożliwienie udziału uczniów w aktywności fizycznej połączonej z elementami krajoznawstwa i ekologii, kształtujące sprawność fizyczną, poprawiające wydolność organizmu i koordynację ruchową.
III. Propozycja zajęć do wyboru przez uczniów:
1. Propozycja zajęć do wyboru przez uczniów uwzględnia:
1) potrzeby zdrowotne uczniów, ich zainteresowania oraz osiągnięcia
w danym sporcie lub aktywności fizycznej;
2) uwarunkowania lokalne;
3) miejsce zamieszkania uczniów;
4) tradycje sportowe środowiska lub szkoły;
5) możliwości kadrowe.
W tym roku szkolnym nasi uczniowie w ramach 4 godziny wychowania fizycznego uczyli się jeździć na łyżwach, a w II semestrze uczą się tańczyć.