Kalendarium
Środa, 2024-04-17
Imieniny: Anicety, KlaryPlan lekcji
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY
CELE:
1. Pobudzenie do aktywności społecznej ucznia, nauczyciela i rodzica (planowany wzrost o 75% w ciągu dwóch najbliższych lat);
2. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych oraz podejmowania decyzji (stworzenie procedury podejmowania decyzji i wdrożenie jej w ciągu dwóch najbliższych lat);
3. Rozbudzenie poczucia współodpowiedzialności w każdej sferze życia szkoły (u uczniów, rodziców i nauczycieli; planowany wzrost o 75% w ciągu dwóch najbliższych lat);
4. Stworzenie przestrzeni do wyrażania opinii ( w ciągu najbliższego roku szkolnego odbędzie się 10 spotkań nauczycieli, rodziców i uczniów – miernikiem będzie lista obecności; planowany wzrost frekwencji to 75%
ZASADY WSPÓŁPRACY UCZEŃ – RODZIC - NAUCZYCIEL
Propozycja działania
- Zasady składania propozycji
a) W ciągu całego roku szkolnego każdy (uczeń, nauczyciel, rodzic) może zgłosić swoją propozycję dotyczącą działań szkoły.
b) Formy składania:
- kartka wrzucona do skrzynki
- telefonicznie
- mailowo
- osobiście (do wychowawcy, dyrektora)
- na comiesięcznym spotkaniu.
2. Analiza (wybór większości)
a) Dyrektor szkoły w formie pisemnej informuje każdego rodzica o złożonej propozycji działania z prośbą o wyrażenie opinii dotyczącej:
- sposobu realizacji;
- form udziału danego rodzica w danym działaniu;
- aprobaty lub negacji danego działania.
b) Ustalenie terminu zwrotu kartki z opinią
- kartka wrzucona do skrzynki
- zwrot do dyrektora lub wychowawcy
(Opiekun Samorządu Uczniowskiego w ten sam sposób konsultuje z uczniami ich propozycje działania).
c) Po zebraniu informacji, wyniki zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły, facebooku i tablicy informacyjnej.
d) Ustalenie terminu spotkania, podczas którego zostaną przedstawione wyniki z analiz
3. Organizacja spotkania (zasady ogólne), przedstawienie wyników, dyskusja nad propozycjami
a) Dyskusja odbywa się przy „okrągłym stole”
b) Osoba prowadząca ma do dyspozycji laptop z rzutnikiem
c) Zasady prowadzenia dyskusji:
- dyskusję rozpoczyna prowadzący, który przedstawia: przedmiot sprawy, pytania, itd.;
- słuchamy siebie nawzajem;
- nie przerywamy rozmowy;
- nie krytykujemy, nie ośmieszamy;
- każdy ma swobodę wypowiedzi;
- włączamy się mimo nie uznania naszego pomysłu, szanujemy zdanie większości.
4. Wspólny wybór danej opcji:
a) głosowanie TAK-NIE (poprzez podniesienie ręki lub na karteczkach)
b) po podjęciu ostatecznej decyzji następuje ustalenie i opublikowanie harmonogramu działań oraz przydziału czynności.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI:
CZERWIEC 2014
- Konsultacja dotycząca zasad współpracy:
a) Przedstawienie projektu Szkolnego Programu Aktywnej Współpracy;
b) Uzupełnienie projektu o propozycje rodziców, uczniów i nauczycieli;
c) Ustalenie zasad współpracy.
2. Konsultacje dotyczące pracy szkoły w roku szkolnym 2014/2015:
a) Omówienie i wybór zajęć pozalekcyjnych;
b) Omówienie i ustalenie formy czwartej godziny wychowania fizycznego;
c) Ustalenie zasad współpracy rodzic-wychowawca;
d) Ustalenie kalendarza imprez szkolnych.
PRZERWA WAKACYJNA
WRZESIEŃ 2014
- Wybór Rady Rodziców;
- Wybór przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego;
- Podanie kalendarza roku szkolnego (imprezy, dni wolne, wycieczki);
- Wprowadzenie ustalonych działań, np. zeszyt wychowawczy, ustalenie dnia stałych spotkań nauczycieli, rodziców i uczniów.
PAŹDZIERNIK 2014
1. Ustalenie harmonogramu lokalnych imprez kulturalnych z określeniem przeznaczenia zysku;
2. Ustalenie harmonogramu lekcji otwartych;
3. Spotkanie nauczycieli, rodziców i uczniów.
LISTOPAD, GRUDZIEŃ 2014
- Realizacja wyznaczonych zadań;
- Promowanie działań szkoły w mediach (Facebook, portal zakliczyninfo, „Głosiciel”itp.).
STYCZEŃ 2015
- Podsumowanie zrealizowanych zadań.
- Ocena.
- Wyciągnięcie wniosków.
LUTY, MARZEC, KWIECIEŃ, MAJ 2015
1. Realizacja zadań wyznaczonych w poprzednich miesiącach.
CZERWIEC 2015
- Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2014/2015 (w formie prezentacji multimedialnej);
- Ocena działań.
- Wnioski.
- Przygotowanie projektu pracy na kolejny rok szkolny.